Twee nieuwe Yanmar midigravers: SV86-7 en SV100-7

CEBEKO | Nieuws | Yanmar SV86-7 en SV100-7

Yanmar Compact Equipment kondigt met trots twee nieuwe midigraafmachines aan: de SV86-7 en de SV100-7. Naast een sterke maar zuinige motor hebben ze ook een nieuwe, zeer ruime cabine. Yanmar geeft bovendien aan dat beide midigravers uitblinken in hefcapaciteit en algemene prestaties. 

Uiterst compact en veelzijdig inzetbaar

Deze compacte graafmachines zijn speciaal ontworpen om te voldoen aan de dynamische behoeften van de wereldwijde stedelijke groei. Zowel de SV86-7 (8.675 kg) als de SV100-7 (9.705 kg) presteren uitstekend in beperkte ruimtes, zonder afbreuk te doen aan kracht en functionaliteit. Hoewel ze beide tot de zwaardere gewichtsklasse behoren, hebben ze een opmerkelijk kleine draaicirkel aan de voor- en achterzijde. Hierdoor zijn ze geschikt voor een breed scala aan toepassingen waaronder wegenbouw en -onderhoud, landschapsbeheer, grondwerk en woningbouw. 

Indrukwekkende hefcapaciteit en stabiliteit

Dankzij zijn ongeëvenaarde efficiëntie biedt de SV86-7 de hoogste hefcapaciteit in zijn klasse. Met een optimale gewichtsverdeling en minimale overhang van de bovenwagen kan de SV86-7 indrukwekkende hefcapaciteiten van 1.290 kg (zijdelings) en 2.280 kg (vooraan) bereiken. Ook de SV100-7 blinkt uit met een hefcapaciteit van 1.420 kg (zijdelings) en 2.390 kg (vooraan). In combinatie met het laag zwaartepunt zorgt de uitstekende gewichtsverdeling bovendien voor een uitzonderlijke stabiliteit

Vernieuwd exterieur en ruime cabine

Beide midigravers hebben een geheel nieuw ontworpen exterieur, als reactie op directe feedback van klanten, waarbij moderne esthetiek wordt gecombineerd met functionaliteit. Om het operationele zicht te verbeteren, is het glasoppervlak rondom de cabines aanzienlijk vergroot en zijn standaard rechter en achteruitkijk camera's toegevoegd. Het cabine-ontwerp legt de nadruk op comfort met extra ruimte, een automatisch AC-systeem en een nieuw 7-inch LCD-kleurenscherm. Ideaal geplaatste joysticks, verstelbare armleuningen en duidelijk geplaatste schakelaars maken het bedienen van de machine eenvoudig en moeiteloos.

CEBEKO | Nieuws | Yanmar SV86-7 en SV100-7   CEBEKO | Nieuws | Yanmar SV86-7 en SV100-7

Robuuste maar zuinige motor

Zowel de SV86-7 als de SV100-7 hebben een robuuste, maar tegelijkertijd zuinige motor. De Yanmar viercilinder dieselmotor is ontworpen om de impact op het milieu te minimaliseren en voldoet aan de EU stage V emissiewetgeving. Beide modellen zijn voorzien van het ViPPS2i-systeem, dat een optimale balans biedt tussen snelheid en vermogen voor optimaal bedieningscomfort. 

Eenvoudig en effectief onderhoud

Yanmar heeft veel aandacht besteed aan het vereenvoudigen van het dagelijks onderhoud.  De radiator en de accu zijn gemakkelijk bereikbaar vanaf de grond en eenvoudig te reinigen. Daarnaast bieden de achter- en zijpanelen moeiteloze toegang tot belangrijke motoronderdelen, de brandstoftank, luchtfilter en andere essentiële componenten.

CEBEKO | Nieuws | Yanmar SV86-7 en SV100-7   CEBEKO | Nieuws | Yanmar SV86-7 en SV100-7

Lage geluidsniveaus

Een ander primair doel tijdens de ontwikkeling van deze midigraafmachines was het bereiken van lage geluidsniveaus (mede door de strenge geluidsvoorschriften in Japan). Machinisten die de kans kregen om deze nieuwe modellen te testen, geven aan dat het geluid een stuk minder storend is tijdens het werken. Het maximaliseert de geluidskwaliteit en minimaliseert de geluidsoverlast voor de machinisten en de omliggende werkomgeving.

CEBEKO | Nieuws | Yanmar SV100-7
CEBEKO | Nieuws | Yanmar SV86-7
Meet the team

Meet the team - Tom Dekoninck

CEBEKO hanteert al jaren een persoonlijke aanpak als het op hun klanten aankomt. We vinden het daarom wel eens nodig om het CEBEKO team aan jullie voor te stellen. Vandaag starten we met Tom Dekoninck, die we eigenlijk niet meer moeten voorstellen.
 

CEBEKO | Nieuws | Yanmar CE kleurt rood

Yanmar Compact Equipment kleurt rood

Het begin van een nieuw tijdperk. Alle modellen van Yanmar Compact Equipment krijgen voortaan een rode kleur. Na de Noord-Amerikaanse machines, die reeds in 2020 verschenen in het nieuwe Yanmar Premium Red, volgt nu ook de rest van de wereld.